Gubényi István és Temesvári Péter motoros blogja

Két motoros naplója

Dunántúli Túra 2018

2018. július 18. - Dynax 7

Mióta motorozásra adtuk a fejünket folyamatosan téma volt, hogy el kellene menni egy hosszú hétvégére a Dunántúlra motorozni, dimbes-dombos-kanyargós útvonalakon gurulni egy nagyot. Mivel én Zala megyéből származom és Szüleim jelenleg is ott élnek, adott volt a lehetőség, hogy egy nagykanizsai látogatással kapcsoljuk össze a projektet. Az indulást szombat reggelre, a hazaérkezést pedig hétfőn délutánra terveztük, így viszonylag kényelmesre lehetett venni a programot.

A tervezett és végül meg is valósított útvonal: 1. nap Kecskemét - Dunaföldvár - Simontornya - Dombóvár - Kaposvár - Nagykanizsa, 2. nap Nagykanizsa - Zalaegerszeg - Keszthely - Tapolca - Badacsony - Szigliget - Nagykanizsa, 3. nap pedig a hazaút a 61-esen és az 52-esen az első napnak megfelelően csak persze fordított irányban :)

Rövid pihenő odafele, a 61-esen. Ahhoz képest, hogy mindketten vízművesek vagyunk, már-már betegesen vonzódunk az OMV benzinkutakhoz :) Lassan valami szponzorációs kéréssel is bekopogunk hozzájuk...

Ez a kép már Nagykanizsán készült, gyerekkori kedves emlék a Vasútparkban a 424-es gőzmozdony. Sokat játszottam itt anno. Mellette most már a felnőtt játékszerek, a kétkerekű vasparipák

Ez pedig Istvánnak egy kedves (vagy nem...) emlék Kanizsáról, itt volt ugyanis katona, a laktanyából nem sok maradt meg, de ez a hajdan szép épület még áll.

Stílus tanulmány felülnézetből, a kecses bobber és a robosztus naked bike

Másnap de nem másnaposan :) Nagykanizsáról Zalaegerszegre motoroztunk, majd egy rövid pihenőt követően az egész túra talán legszebb szakasza, a Keszthely felé menő útvonalon át a Balaton-felvidék következett. Megálló a szép kilátónál az örökifjú motorosokkal...

... és motorjaikkal

A fotózást követően a Szent György hegyet megkerülve vágtunk át a Tapolcai medencén. A bazalt vulkanizmus csodálatos képződményeiként létrejött tanúhegyekkel tarkított táj lenyűgöző, motorral végig gurulni rajta pedig óriási élmény. Úgy bele feledkeztünk, hogy fotózni is elfelejtettünk, így most csak szóban emlékezünk meg róla. Ellenben célállomásunkon, Tapolcán már bőszen kattogtattunk, íme a produktum:

Tapolca, Malom-tó és környéke, túránk minden értelemben vett egyik csúcspontja, csodaszép kis "ékszerdoboz".

Persze az összes fotót megint én csináltam... Istvánnak utólag szokott eszébe jutni :) Ha hamarabb eszébe jutna, rólam is lennének ilyen szuper képek. Marad a jó öreg szelfi :)

Harmadnap hazafelé a szokás Rakpart, Dunaföldváron, igyekszem mindig más szögből fotózni :)

Összességében kicsivel több, mint 800 km-t motoroztunk a 3 nap alatt, az utak jellemzően jó minőségűek, a táj pedig csodaszép volt. Képzeletbeli motoros bakancslistánkon kipipáltunk egy pontot, azonban inspirációkat gyűjtöttünk a következőhöz! De erről majd később...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabe B. 2019.05.08. 09:08:22

Szevasztok!

Remélem lesznek még túrák, jó volt olvasni:)

Széles utat, és gumi fákat:)